EKO-OKULLAR EYLEM PLANI
SEZAİ GÖNÜL AKDAĞ ANAOKULU 2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
EKO-OKULLAR EYLEM PLANI
KONU BAŞLIĞI: SU
F.NO |
TARİH |
FAALİYET |
SORUMLU |
||
1 |
EYLÜL 2020
|
|
|
||
2 |
|
|
|||
3 |
|
|
|||
4 |
|
|
|||
1 |
EKİM 2020
|
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
2 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
3 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
4 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
5 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
6 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
1 |
KASIM 2020
|
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|
2 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
3 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
4 |
Evde atık suların nasıl değerlendirildiği ile ilgili velilerden fotoğraflar istenerek panoda ve okul web sitesinde sergilenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
||
5 |
Su konulu öykü ve masal okunması bilgilendirici sınıf düzeylerine uygun belgesel ve videolar izlenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
1 |
ARALIK 2020 |
'Suyun Serüveni' adlı proje çalışması başlatılması.
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|
2 |
Suyun Serüveni projesi kapsamında sınıf bazlı görevler verilerek atık suların nasıl ve ne şekilde biriktirilip,geri dönüşümde tekrar değerlendirilme aşamasına kadar incelenerek yapılan çalışmaların panolarda sergilenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
3 |
Dünya üzerinde susuzluk çeken ülkelerin araştırılması ve konu ile ilgili sınıf bazlı çalışmalar yapılarak panolarda sergilenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
||
4 |
|
Tüm sınıfların sınıf bazlı su ilgili şarkı ve şiir öğrenimi ve öğrenilen şarkının dramatize edilmesi çalışmaları yapılması. |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
5 |
|
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
1 |
OCAK 2021
|
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
2 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
3 |
"Beni boşa akıtma, çünkü.. ile başlayan hikaye tamamlama etkinliğinin sınıf bazlı yapılması
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
4 |
Kirli sulardan bulaşan hastalıklar ve tehlikelerle ilgili sınıf bazlı konuşulması
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
5 |
|
*1. Dönem sonu raporu hazırlanarak eko‐okul ulusal koordinatörlüğüne ulaştırılması. |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
1 |
ŞUBAT 2021
|
Suyu hayatımızda nerelerde kullanırız konulu resim etkinliğinin yapılması |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
2 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
3 |
Su konulu kavram haritası yapılarak sınıflarda sergilenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
4 |
Yağmur oluşumu deneyinin tüm sınıflarda yapılması.
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER VELİLER |
|||
1 |
MART 2021
|
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
||
2 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
3 |
Tüm okulda "22 Mart Dünya Su Günü'nün" kutlanması. Sen bir okyanus olsaydın içinde neler olsun isterdin sorusu ile resim çalışmalarının yapılması ve sergilenmesi
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
4 |
Tüm sınıflarda suyun doğru kullanılması ve suyun israfını önlemek amaçlı sohbet edilmesi.
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
5 |
Velilerle evde artık materyaller kullanılarak yapılan deniz canlıları figürlerinin sınıflarda sergilenmesi
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
|||
6 |
Okul bahçesinde ağaçları ve çiçekleri sulamak amacıyla yağmur suyunu toplama çalışması yapılması ve okul bahçesinin belirli yerlerine kaplar yerleştirilmesi. |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
1 |
NİSAN 2021 |
Vücudumuzdaki su oranı hakkında bilgi verilerek vücudumuz için suyun önemi hakkında videoların izlenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
||
2 |
Dünya üzerinde ormanları çok olan ülkeler ve ormanları az olan ülkeler incelemesi yapılarak suyun ormanlara olan yararı hakkında konuşulması |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
3 |
Tüm sınıflarda evde tüketilen meyvelerin çekirdeklerini ekerek düzenli sulamalarının istenmesi. Suyun bitkiye olan faydasının gözlenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
|||
1 |
MAYIS 2021
|
Su sporlarının araştırılması toplanan bilgilerin panolarda sergilenmesi |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
||
2 |
Ülkemizdeki denizlerin tanıtılması isimlerinin öğrenilmesi. Önemli göl ve akarsuların tanınması
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER, VELİLER |
|||
3 |
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
4 |
Suyun kaldırma kuvveti ve su üzerinde giden araçlar hakkında konuşularak araştırmalar yapılması |
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
|||
1 |
HAZİRAN 2021 |
Okul bahçesinde tüm çocuklar ile planlanan su oyunlarının oynanması
|
EKO‐TİM TÜM ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER |
||
2 |
Eko-Okul eylem planı yıl sonu raporu hazırlanarak Eko Okul Ulusal Koordinatörlüğü'ne gönderilmesi |
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN |
MÜJDE SERBESTLER AYBİKE BAĞCIOĞLU
Koordinatör Öğretmen Okul Müdürü