EKO OKUL 2021-2022 DÖNEM RAPORU

EKO OKUL 2021-2022 DÖNEM RAPORU

EKO OKUL 2021-2022 DÖNEM RAPORU

06.04.2022 162

SEZAİ GÖNÜL AKDAĞ ANAOKULU

2021-2022 EKO OKUL BİRİNCİ DÖNEM RAPORU

 

 

EYLÜL

-          Sene başı toplantısı esnasında tüm okul personeline eko okul projesi hakkında hatırlatma ve bilgilendirme yapıldı.

-          Eko-tim tüm okul öğretmenleri olarak seçildi.

-          Ortak alanda farkındalık oluşturmak amacı ile eko okul panosu hazırlanarak sergilendi.

 

 

EKİM

-          Okul iç ve dış alanında sınıf bazlı çevresel incelemeler yapıldı. Gözlenen durumlar paylaşıldı.

-          Veliler proje hakkında ve yapılacak etkinlikler ile ilgili bilgilendirildi.

-          Gıda israfı ve etkileri konusunda sınıf bazlı sohbet paylaşımları yapıldı.

-          Çöp-atık nedir? Neden ayrıştırmalıyız soruları hakkında sınıflarda konuşuldu.

-          Kağıt atık toplama sistemi yeniden planlanarak tüm çocukların ulaşabileceği noktalara atık kutuları yerleştirildi. Tüm sınıflarda konu ile ilgili bilgilendirmeler yapılarak öğrencilerin atık kutularını amacına uygun kullanımlarına olanak sağlandı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          Hayvanları koruma haftası kapsamında tüm sınıflarda konu ele alındı. Okul bünyesinde beslenen tavşan, kuş, kaplumbağa ve kediler ziyaret edilerek bakımları ile ilgili bilgi verildi. Besin artıklarının hayvanların beslenmelerinde kullanılması konusunda konuşuldu. Evlerden de besin artıklarını getirebilecekleri konuşuldu.

-           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          Çevre kirliliğini yaratan nedenler ve alınması gereken önlemler konusunda sınıf bazlı sunumlar yapılarak farkındalık oluşturuldu ve toplanan dokümanlar sergilendi.

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                  

KASIM

-          Okul içinde sınıf bazlı olarak sınıfımızı temiz tutmak ile ilgili konular işlendi. Sınıf temizliğinin korunması için neler yapılabilir konuşuldu.

-          Kağıt savurganlığı ile ilgili sınıf bazlı konuşmalar yapıldı. Etkinlik sonlarında artan kağıtların nasıl değerlendirilebileceği, tekrar nasıl kullanılabileceği konuşuldu.

-           Artık kağıtlardan top yaparak etkinliklerde faydalanılabileceği fikrine varıldı. Sınıflarda çeşitli oyunlarla uygulamalar yapıldı.

-          Velilerden evde artık materyal değerlendirmeleri yaptıkları ürünlerin fotoğrafları istendi. Sınıflarda fotoğraflar incelenerek değerlendirmeler yapıldı.

-          Evlerden artık gazete ve dergiler istenerek sınıflarda kolaj çalışmaları yapıldı. Panolarda sergilendi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARALIK

-          Kağıdın serüveni adlı proje ve araştırma çalışmaları başlatıldı. Sınıflarda konu ile ilgili belgeseller ve çeşitli dokümanlar incelendi. videolar seyredildi. Konu ile ilgili fikirler alındı. Geri dönüşüm fabrikalarının çalışmaları incelendi.

-          Yeni yıl kutlaması kapsamında okul genelinde her sınıfta çocuklardan evde artık materyallerle birer kalemlik tasarlamaları istendi. Her sınıfta tasarlanan kalemlikler kura çekilerek karşılıklı hediye edildi.

 

 

                       

 

-          Sınıflarda çevre konulu şiirler ve şarkılar vurgulanarak hatırlandı. Yeni şarkılar öğrenildi. Dramatizasyon çalışmaları yapıldı.

-          Sen temiz bir kağıt olsaydın nasıl kullanılmak isterdin? Sorusu sınıflarda sorularak beyin fırtınaları yapıldı. Daha önceki çalışmalardan elde edilen bilgiler ışığında kağıtların ağaçlardan yapıldığı ve tekrar ağaç olmaları gerektiği şeklinde fikirler ortaya çıktı. Ortaya çıkan fikirler etkinlik şeklinde uygulandı.

 

 

 

 

 

 

 

OCAK

 

-          Enerji tasarrufu haftası kapsamında sınıf bazlı sanat etkinlikleri ve çalışmalar yapıldı. Çalışmalar okul panolarında sergilendi.

 

 

 

 

 

 

-          Veliler sınıf bazlı olarak proje hakkında ve dönem boyunca yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirilerek bir sonraki dönem için de desteklerine ihtiyaç duyulacağının bilgilendirilmesi yapıldı.

-          'Beni atma, çünkü' ile başlayan hikaye tamamlama ve drama etkinlikleri sınıf bazlı yapıldı. Çocuklardan yaş gruplarına uygun olarak kendilerini birer ağaç, kağıt, pet şişe, gazete, karton bardak vs olarak hayal etmeleri ve geri dönüşümle ne olmak istediklerini düşünmeleri istendi. Cevaplarını resim, drama vb yollarla ifade etmelerine fırsat verildi.

-          1. Dönem sonu raporu hazırlanarak eko‐okul ulusal koordinatörlüğüne ulaştırıldı.